Ofis Çalışanları İçin Veri Güvenliği Geliştirilmesi

İnanması zor olsa da, günümüzde veri sızıntılarının yarısından fazlası işletmelere zarar vermek isteyen profesyonel veri korsanlarının iyi planlanmış saldırılarından ziyade ofis çalışanlarının dikkatsizliklerden, kasıtsız kullanıcı hatalarından ya da veri güvenliği konusundaki bilinçsizlikten kaynaklanıyor.

Bu tarz durumların önüne geçmek için, yeni bilgi güvenliği teknolojilerine yatırım yapmanın yanı sıra, iki önemli konuya odaklanmak gerekiyor; iç süreçleri ve prosedürleri doğru biçimde belirlemek ve çalışanların gerekli eğitimleri almalarını ve güvenlik tehditleri konusunda bilinçli olmalarını sağlamak.

Yazımızda veri güvenliğini sağlamak adına, ister şirket bilgisayarlarını, ister akıllı telefon ve tablet gibi mobil cihazları kullanıyor olsunlar, her ofis çalışanının dikkat etmesi gereken basit ama kritik veri güvenliği önlemleri üzerinde duracağız.

Çalışanlarınızın kullandıkları her cihaz ve ziyaret ettikleri her internet sitesi için birbirinden farklı, karmaşık şifreler belirlemeleri ve bu şifreleri hiç kimseyle paylaşmamaları, veri güvenliği konusunda alınabilecek en temel ve etkili önlemlerden biridir.